מה קורה בעפולה? מתפלל בביהכ"נ "העירייה מתנכלת לנו"; ראה"ע "ההיפך הוא הנכון"

    אנחנו עמדנו ומחינו על כך תוך שאנו אומרים כי הדבר אסור להם ואני נעצרתי. לא הרמנו יד על אף אחד.
    עמית דניאל No Comments on מה קורה בעפולה? מתפלל בביהכ"נ "העירייה מתנכלת לנו"; ראה"ע "ההיפך הוא הנכון"

    האם סיפור בית הכנסת בעפולה כפי שנחשף היום בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, הינו סיפור התנכלות לדת או חוסר הידברות? • מתפלל בית הכנסת "העירייה רוצה לקבוע עובדות בשטח" • העירייה בתגובה "פרסומים חסרי שחר ואחריות; מכבדים את הציבור הדתי על כל זרמיו"

    רחבת בית הכנסת בעפולה
    אנחנו עמדנו ומחינו על כך תוך שאנו אומרים כי הדבר אסור להם ואני נעצרתי. לא הרמנו יד על אף אחד.
    10:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on הבשורה של שר האנרגיה: "פותחים את שוק החשמל לתחרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסתבר שיש מי שטוענים להתנכלות בבית כנסת ותיק בעפולה מצד עיריית עפולה. שלום קרץ, מתפלל באופן קבוע בבית הכנסת המדובר, סיפר בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, על ניסיון להפסיק את פעילות בית הכנסת כפי שמתקיימת היום.

    "בין 600 ל-800 איש מגיעים להתפלל בבית הכנסת בכל יום זאת נוסף ללימוד קבוע ושיעורים רבים המתקיימים במקום. בית הכנסת משמש את כל תושבי הסביבה. העירייה רוצה לבנות בחלקה ליד בית הכנסת, מרכז מסחרי ודיור בר השגה. הם רוצים לקחת חלק מהרחבה של בית הכנסת. העירייה רוצה לקבל את כל הזכויות כולל המקום בו יושב בית הכנסת ואחר כך להחליט. מאחר ובית הכנסת צר מלהכיל היה תכנון שדיבר על בית כנסת רחב יותר אך ראש העיר בקדנציה הראשונה שלו עיכב וביטל את האישור לבית כנסת מפואר בתוך השטח הזה, זה היה בתשנ"ח" לדבריו "היום הוא רוצה לקבל את כל זכויות בית הכנסת ואז להחליט אולי הוא יעביר את בית הכנסת, אולי ירחיב. בית משפט דן בנושא. העירייה בינתיים מנסה לקבוע עובדות בשטח והביאו דחפור. אנחנו עמדנו ומחינו על כך תוך שאנו אומרים כי הדבר אסור להם ואני נעצרתי. לא הרמנו יד על אף אחד".

    "בית הכנסת משמש את תושבי הסביבה" | מתפללים בבי"כ בעפולה

    "בית הכנסת משמש את תושבי הסביבה" | מתפללים בבי"כ בעפולה

    תגובת העירייה כפי שנמסרה לתכנית "להלן כל העובדות העיקריות: 1. בית הכנסת הוקם על ידי אגודת "התאחדות בעלי מלאכה" על קרקע בבעלות העירייה, על פי הסכם חכירה משנת 1946 – ל 49 שנים, על שטח של 107 מ"ר בלבד. 2. תוקף החכירה פג בשנת 1995 ולא הוארך מעולם. כמו כן, האגודה המקורית נמחקה וכיום אין לאיש זכות כלשהי בשטח בית הכנסת, למעט עירית עפולה. 3. במשך השנים, הצטרפו לבית הכנסת מתפללים שונים ובכללם מזרם חב"ד. ציבור המתפללים גדל ומאז קיימים חיכוכים וסכסוכים, כשברקע טענות יורשי המייסדים על השתלטות קומץ מאנשי חב"ד. 4. בטרם החלו עבודות הפרויקט "דיור בר השגה", ומאחר ובית הכנסת צר מלהכיל את המתפללים הרבים, הציעה העירייה שתי חלופות: האחת, העירייה תבנה על חשבונה במגרש סמוך, בית כנסת חדש על שטח של 260   מ"ר כולל ריהוט. השנייה, השארות והמשך פעילות במבנה בית הכנסת הישן הקיים.

    "פרסומים חסרי שחר ואחריות" | דחפור באזור בית הכנסת

    "פרסומים חסרי שחר ואחריות" | דחפור באזור בית הכנסת

    5. למרבה הצער, מזה כשנה, מתפללי בית הכנסת אינם מצליחים להגיע להסכמה ובחירה בין שתי החלופות, כאשר קבוצה קטנה, מבקשת לעצמה את השליטה וללא הסכמה של כולם, לא יהיה ניתן להתקדם לחלופת בית כנסת חדש. 6. אין כל אמת בפרסומים חסרי השחר והאחריות, לפיהם העירייה מבקשת כביכול לפנות את מתפללי בית הכנסת. נהפוך הוא, כל עוד ירצו בכך, לא יפונה איש מבית הכנסת. 7. עיריית עפולה כיבדה ותמשיך לכבד את הציבור הדתי בעיר על כל זרמיו וכפי שפעלה בעבר, תסייע לציבור זה, ותמשיך לעשות כן גם בעתיד"

    האזינו:



    0 תגובות